17 Ekim 2010

zaman nedir???

Salonda kanapeye oturdum elimde çay var. Bulutları, kuşları seyrediyorum. Sabah mahmurluğunu üzerimden atamamışım. Gözlerim ara ara kapanıyor. Gözlerim her kapandığında aklım başka bir zamana sıçrıyor.

Baktım önce lise son sınıftayım. Okulun son günü. Bütün sınıf bir ağızdan kimse bizi ayıramaz diye bir şarkı tutturmuş. Gözümüzde yaşlar. Birbirimizden ayrılmayacağız diye verilen sözler. Duygu yüklü anlar.

Açtım gözlerimi, tavşana benzer bir bulut geçiyor gökyüzünden. Hoop gözlerimi yine kapatıyorum.

Çok yakın bir kız arkadaşımla yaptığım derin bir sohette buluyorum kendimi. İstekler, sıkıntılar paylaşılıyor. Vapurdayız. Rüzgar var. Biraz da üşümüşüm. İçeri giriyoruz.

Salonda kanapede gözlerimi açıyorum tekrar, elimdeki çaydan bir yudum içiyorum. Gözlerim gene kapanıyor.

Annemle bir kavganın ortasındayız bu sefer, memnuniyetsizlikler, karşılıklı yakınmalar çınlıyor kulaklarımda. Hemen gözümü açıp salona geri dönüyorum. Bir tur atıyorum evde. Gene kanapeye yönleniyorum uzanıyorum bu sefer. Üstüme bir battaniye alıyorum. Gözlerim çoktan kapanmış.

Doğumgünü kutlamasındayız. Başlamışız erkekleri çekiştirmeye. Şöyleler, böyleler. Yakınmalar, beklentiler. Herkes kendi tecrübesini ve aldığı dersleri döküyor ortaya. Gözlerimi yine açıyorum. Oturuyorum. Gökyüzünde yağmur bulutları.Hava yağdı yağacak derken dün yolda gördüğüm o tatlı kız çocuğu geliyor aklıma gülümsüyorum.

Bugün salon çok kalabalık. Tüm zamanları, hayatımın tüm zamanlarındaki insanları biraraya toplamışım gibi hissettim. Hepsini aynı anda yaşayabiliyorum. Şimdi herşeyi barındıryor sanki...

Aslında facebook'da öyle değil mi ? Hayatımızın tüm zamanlarındaki insanları aynı yere toplamadık mı? Hepsini aynı anda görüp konuşmuyor muyuz???

Zaman dedikleri şey çok acaip. Sihirli bir şey.

Uzun zamandır görmediğiniz bir arkadaşınızı görürsünüz ... Sanki aradan hiç zaman geçmemiş gibi. Yıllar geçmemiş sanki o ara hiç yaşanmamış gibi. Konuşmaya kaldığınız yerden devam etmek gibi...

Zaman dediğiniz şey nedir? Bilen var mı?

Sağlıcakla,

2 yorum:

  1. Kutlarım..Çok güzel bir yazı.Geriye dönüşlerle zamanda yolculuk..''Tavşana benziyen bulut geçiyor gökyüzünde''....

    YanıtlaSil
  2. teşekkür ederim...beğendiğinize sevinsim...sağlıcakla,

    YanıtlaSil