26 Nisan 2012

Eyvah! En Yakın Arkadaşımın Sevgilisine Aşığım…

Yakın arkadaşların, herhalde çok sık beraber olmaktan, huyları suları da iyice bir birbirine benziyor ve sonuçta birinin sevgilisi diğerine cazip mi gelmeye başlıyor ne? “Arkadaşımın aşkısın ama benim de aşkımsın” olayı hayatta ne kadar da sık karşılaştığımız bir durum değil mi? Valla bu iki tarafın, hatta üç tarafın, da yerinde olmak istemediğim bir durum ama o kadar yaygın ki üstünde düşünmeden de geçilemez gibi geldi…

Açıkcası yakın çevremde ben de bu tip durumlara çok sık şahit oluyorum. Önce biri çıkmaya başlıyor, sonra diğeri evleniyor. Dur dur, gerçekten böyle oluyor. Şimdi böyle bildiğim örnekleri saymaya başlıyorum: Bir, iki, üç, dört, beş, altı, yedi… Amanınnn demek ki ilk çıkılan olmak iyi bir şey değil. Adam ne yapıyor: “Dur ben şunun arkadaşıyla bir çıkayım dikkatini çekeyim, sonra da diğeriyle evlenirim mi?” diyor yahu. Bu ne saçma durum oldu şimdi.

“Dur bakayım arkadaşımın aşkısın senle çıkmam” diyenler var mı? Şöyle bir zihnimi tazeliyorum. Düşünüyorum. Yok, vallahi yok. Dur vallahi demedim. Tamam mı? Çok düşününce bir tane anımsar gibi oldum.

Peki iki arkadaşla da çıkıp sonra ilkine dönüp kendini affettirmek için evlenen var mı? Düşünüyorum, düşünüyorum. Evet buldum. Bir, iki… Neyse sayı daha az ama var.

Peki herkesin yoluna gittiği bir durum var mı? Dur acele etmeyelim. Düşünelim. Düşünelim. Yok. Adam mutlaka ikisinden biriyle kalıyor, kadınlar arkadaşlıklarını bitiriyor. Valla bendeki örnekler böyle.

Şimdi yaptığımız istatistik neticesinde şu sonuç çıkıyor. En yakın arkadaşınla sevgilini tanıştırmayacaksın. Eh bu saçma bir durum olduğuna göre tabi ki tanıştıracaksın. Ne yani hep gözün arkanda mı olacak o zaman. Ehh o da çekilir şey değil. Güven olmadıktan sonra o ilişkiyi ne yapayım der insan. Valla gel de işin içinden çık o zaman.

Yani olayı şöyle düşünebiliriz, birkaç arkadaş birlikte alışverişe çıktık diyelim. Şimdi herkes aynı pantolonu, aynı ayakkabıyı, aynı kolyeyi beğenir ya. Bu da onun gibi bir şey herhalde.  Huylar, zevkler zaten yakın ki beraber dolaşıyorsun o zaman erkek zevkin niye farklı olsun ki. Arkadaşın seni devamlı burnunun dibinde “mucuk mucuk” görüyor, senden onun ne mükemmel bir adam olduğunu dinliyor, gördükçe daha beğenir hale geliyor, ee bi de aralarında elektriklenme varsa kim tutar onları durumu anında meydana geliyor.

Durun etik mi dediniz, karşındakini incitmemek mi dediniz, arkadaşlık nerede mi dediniz. Nerede olduğunu ben de bulamadım. Maalesef biz insanlar zayıf yaratıklarız. Karşımızdakine vereceğimiz zararları fazla düşünmeden hareket etme eğilimindeyiz. Umarım ilerde ruhlarımız gelişir de bu tip durumlar azalır.

Ama şimdilik “Allah böyle bir olayın her bir tarafında olanın yardımcısı olsun” demekten başka bir şey elimden gelmiyor. Sizin geliyor mu?

Sağlıcakla,

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder