12 Nisan 2012

Latince Atasözleri...Hayattayken yaşayalım. ( Dum vivimus, vivamus. )

Hemen hemen herkesin bildiği ve akıllara ilk gelen Latin atasözlerinden biri de ”Veni, vidi, vici”dir, Türkçe karşılığı ise ”Geldim, gördüm, yendim”. Latin Dili atasözleriyle en zengin dillerinden biridir ki bu da günümüzdekonuşulmadığı bölgelerde bile hala kullanılmasının sebeplerinden biridir. Bunun doğruluğunu kanıtlayan da yine Latin atasözlerinden biridir; ”Latince söylenen söz kulağa derin gelir.” (Quidquid latine dictum sit, altum viditur)

Diğer Latin atasözlerinden bazıları:

- Bir el diğerini temizler. (Manus manum lavat)

- Kuşkunun olduğu yerde, özgürlük vardır. (Ubi dubium ibi libertas)

- Gerçek seni özgür kılar. (Veritas vos liberabit)

- Yapılan bir lütfu kabul etmek özgürlüğünü satmaktır. (Beneficium accipere libertatem est vendere)

-Hayattayken yaşayalım. ( Dum vivimus, vivamus. )

- Eğer barış istiyorsan savaşahazırlan. (Si vis pacemparabellum)

- Anlamadıkları şeyleri kınarlar. (Damnant quod non intelligunt)

- Üçüncü yol yoktur. (Tertium non datur)

- Sadece bir insan olduğunu unutma. (Hominem te memento)

- Gökyüzü düşse de bırak adalet yerini bulsun. (Justitia fiat, ruat coelum)

- Taşı delen suyun kuvveti değil, damlaların sürekliliğidir. (Gutta cavat lapidem non vi sed saepe cadendo)

- Çoğu için azı feda et. (Lactura Paucorum Serva Multos)

- Adalet erdemlerin kraliçesidir. (Justitia Virtim regina)

- Aptalın suskunluğu bilgelik sanılır. (Taciturnitas stulto homini pro sapientia est)

- Sanat uzun, hayat kısa. (Ars longa, vita brevis)

- Böl ve yönet. (Divide et Impera)

- Dostlar bugünü de harcadım. (Amici, diem perdidi)

- Güneşin altında yeni bir şey yok. (Nil novi sub sole)

- Ok yaydan çıktı. ( Alea iacta est )

- Ya öğren, ya terk et. ( Aut disce aut discede )

- Düşünüyorum, öyleyse varım. ( Cogito, ergo sum )

- Nefes aldığım sürece umuyorum. ( Dum spiro spero )

- Bir çok şey yapmak, hayat boyu tek şey yapmaktan kolaydır. ( Facilius est multa facere quam diu )

- İşe bak, lafa bakma. ( Facta non verba )

- Yavaşça acelere. ( Festina lente )

- Orta yol en güvenlisidir. ( In medio tutissimus ibis )

- Bilgi tek başına bir güçtür. ( Ipsa scientia potestas est )

- Emek her şeyi yener. ( Labor omnia vincit )

- Kızgınlık kısa süren bir deliliktir. ( Ira furor brevis est )

- Bir yalancının iyi bir hafızası olmalıdır. ( Mendacem memorem esse oportere )

- Her güzelin bir kusuru vardır. ( Nihil est ab omni parte beatum )

- Umutsuzluğa düşmeyin. ( Nil desperandum )

- Her şeyin küçük bir başlangıcı vardır. ( Omnium rerum principia parva sunt )

- Küçük şeyler küçük ruhları esir alırlar. ( Parva leves capiunt animos )

- Savaş sırasında kanunlar susar. ( Silent leges inter arma )

- Aptalın suskunluğu bilgelik sanılır. ( Taciturnitas stulto homini pro sapientia est )

- Gerçekler nefreti besler. ( Veritas odium parit )

- Yavaş ama emin adımlarla. ( Tarde sed tute )

- İçine biraz delilik karışmamış olan bir büyük zeka yoktur. ( Nullum magnum ingenium sine mixtura dementiae fuit )

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder