19 Haziran 2012

KIRMIZI PANCAR'IN FAYDALARI İŞTAHSIZ OLANLAR, YÜKSEK TANSİYON RAHATSIZLIĞI OLANLAR, KANSIZ OLANLAR BU HABERİ MUTLAKA OKUSUN

 

 Meyve ve sebzelerdeki kırmızı renk, bu bitkinin antioksidan özellik taşıdığını gösterir. Antioksidan da güç, sağlık... demektir. Kırmızı pancara rengini veren pigmentler kansere karşı savaşta etkili bir sebze olmasını sağlıyor


Kırmızı pancar A, B, C ve P vitaminlerinden zengindir. İştah açıcı, besleyici özelliği vardır. Bileşiminde bulunan ve radyoaktif bir eleman olan rubidyumun sindirim üzerinde olumlu bir etkisi vardır. Pancar aynı zamanda fosfor, demir, bakır, potasyum, magnezyum, kalsiyum, brom, çinko ve manganez bakımından da zengindir. Bitki, beta karoten ve folat bakımından zengin yapısıyla bağışıklık sistemini güçlendirip kan yapımına destek verir.


 Kırmızı pancarın suyu en güçlü kan düzelticilerden biridir. Havuç suyu ile yarı yarıya karıştırılan kırmızı pancar suyu, içildiğinde alyuvarların sayısını kısa zamanda yükseltir. Özellikle soğuk algınlığı enfeksiyonlarının arttığı kış aylarında kırmızı pancarın tüketilmesi, vücudun direncini artırır


Yüksek oranda potasyum içerdiği için günde bir bardak kırmızı pancar suyu içmek yüksek tansiyonu düşürür. Kırmızı pancar suyunu yoğurtla karıştırıp yemek ise vücudun enerji depolarını doldurur

3 yorum:

  1. merhaba annettte ,yazilarinizi severek izliyorum verdiginiz bilgilerde cok faydali cünkü ben bu pancar kürünü 3 aydir yapiyorum yüksek tansiyon hastasiyim 4mg hergün tansiyon ilaci aliyordum ama bazi büyük ameliyatlardan sonra verilen bir sürü ilac ve tansiyon ilaclari bana alerji ve en sonunda ise karacigerime cok büyük zarar vermis bunun icin alternatifleri arastirdim ve pancari bulldum dedigim gibi 3 aydir pancar iciyorum yanliz sansliyim cünkü yurtdisinda soguk ve katkisiz sikilmis dogal olanlari bula biliyorum birde noni var belki duymussunuzdur 2 haftadirda onu da aliyorum :) bugünde gene soguk sikilmis isirgan suyuna basladim tabi bunlari alirken ev doktorumu da bilgilendirdim zaten oda dogal ilaclarla takviye eden bir doktor insallah tamamen rahatliyacagim size de saglikli günler dilerim sevgiler Esin Günay

    YanıtlaSil
  2. biran önce sağlığınıza kavuşmanız dileğimle...

    YanıtlaSil
  3. Gürkan OVALIOĞLU30 Haziran 2012 01:55

    Bunu kaçırmışım, mutlaka deneyeceğim. Teşekkürler.

    YanıtlaSil