13 Haziran 2012

Satın aldığınız diş macunu, şampuan, krem vs gibi tüp içinde sunulan ürünlerin arka yüzlerinde yer alan koyu renkli küçük karecikler mutlaka hepinizin dikkatinizi çekmiştir

Photo: Satın aldığınız diş macunu, şampuan, krem vs gibi tüp içinde sunulan ürünlerin arka yüzlerinde yer alan koyu renkli küçük karecikler mutlaka hepinizin dikkatinizi çekmiştir.- Bu karecikleriden koyu renkli olanlar, özellikle siyah karecikler tüp içeriğinin tamamen kimyasallardan oluştuğunu gösterir.- Kırmızı renkli olanlar ürünün %70'in üzerinde kimyasal içerdiğini gösterir.- Yeşil renkli karecikler ise ürünün %100 doğal etken maddeler içerdiğini gösterir.Yeni bir kozmetik ürün alırken sadece bu kareciklere bakarak ürünün ne oranda kimyasal içerdiğini anlayabilirsiniz.Bu önemli bilgiyi lütfen siz de paylaşınız.Satın aldığınız diş macunu, şampuan, krem vs gibi tüp içinde sunulan ürünlerin arka yüzlerinde yer alan koyu renkli küçük karecikler mutlaka hepinizin dikkatinizi çekmiştir.

- Bu karecikleriden koyu renkli olanlar, özellikle siyah karecikler tüp içeriğinin tamamen kimyasallardan oluştuğunu gösterir.

- Kırmızı renkli olanlar ürünün %70'in üzerinde kimyasal içerdiğini gösterir.

- Yeşil renkli karecikler ise ürünün %100 doğal etken maddeler içerdiğini gösterir. Yeni bir kozmetik ürün alırken sadece bu kareciklere bakarak ürünün ne oranda kimyasal içerdiğini anlayabilirsiniz.

Bu önemli bilgiyi lütfen siz de paylaşınız

Kaynak:Uludağ Sözlük

Dokuz Eylül University

8 yorum:

  1. Selam, bu yayınınız şu aralar internette hızla yayılıyor. Sağlık bakanlığının sitesinden bu bilgiyi kontrol etmek istedim ama böyle bir bilgi görünmüyor. Bu bilginin doğruluğunu teyit edebileceğiniz resmi bir link varsa paylaşır mısınız lütfen?
    http://saglik.gov.tr/TR/belge/1-472/kozmetik-yonetmeligi.html

    YanıtlaSil
  2. bende başkalarnın sayfasından aldığım için onlara araştırıyorum...haberin kaynağı ben olmadığım için muhattapınız ben değilim...iyi günler

    YanıtlaSil
  3. bana ait yazılar sadece çalakalem yazılarım,çalakalem anılarım,çalakalem gezilerimdir. diğerlerinin hepsi alıntıdır. O yüzden yazının kaynağı ben değilim. Bu tip sağlıkla ilgili yazıları bitkiyle şifa, doğadan gelen sağlık,sağlık sayfaları, bitki sayfaları ve genel facebook kullanıcılarından almaktayım o yüzden yayılmanın kaynağı ben değilim.Dediğiniz gibi benim sayfamdan hızla yayyılıyor da pek doğru değil 1 ay içinde toplamda 100 paylaşım olmuş milyarlarca paylaşım yapılan facebookta 100 paylaşım deve de kulak bile değil. Size de dediğim gibi sağlık, bitki, doğadan şifa gibi sayfalar bu ve benzeri haberlerle çok daha içiçeler, sanırım muhatabınız onlar...size iyi çalışmalarım dilerim...

    YanıtlaSil
  4. bir de üniversite sayfaları, kadınlara yönelik sitelerde bu haberi bulmak mümkün onlarla da iletişime geçebilirsiniz...

    YanıtlaSil
  5. Sağlık Bakanlığı ile iletişime geçtim, teşekkür ederim. Kaynak göstermişsiniz zaten, onu görmemiştim.

    YanıtlaSil
  6. benim bildiğim bu işaretler üretim sırasında makinaların bu kutuları sensörlerin algılayıp preslemeyi yapması içindir.Özelikle PLC otomasyon sistemlerinde kullunılıyor.

    YanıtlaSil
  7. arkadaşlar böyle bir iddia ciddi bir sorumluluktur.lütfen net olmayan resmi kaynak olmayan bilgileri paylaşmayalım.veya paylaşıyorsakta netlik getirelim.ben hiçbir kaynakta okumadım.bulamadım.ambalaj, paketleme, etiketleme yasaları var.fakat hiçbiri bundan bahsetmiyor.

    YanıtlaSil
  8. Yazmış olduğunuz bilgi tamamen yanlıştır. Sağlık bakanlığının ambalaj yönetmeliği mevzuatını incelerseniz bunu anlayacaksınız. Bahsetmiş olduğunuz o karecikler otomasyon sisteminde üretilen bu tüplerin dolum esnasında doğru yönde kapatılmasını sağlamak için konulan optik okuyuculardır, renklerinin farklı olma sebepleri ise grafik tasarım üstünde bulunan ( genelde optik gözler beyaz zemin üzerinde siyahı en rahat okuduğu için siyah seçilir ) herhangi bir renkten faydalanarak basılır.Yani kanser gibi önemli bir hastalığın anlamını küçücük bir kareye yüklemek için değil.

    YanıtlaSil