10 Ocak 2013

İntikam Almak İstiyorum…



Saat sabahın beşi ve cep telefonum yanımda olduğundan Belkıs’ın aramasıyla uyanıyorum. Belkıs’ın sesi sinirli bile değil sadece ve sakince şunu diyor ’ben intikam almak istiyorum’… Hoppala buyrun burdan yakalım… Malumunuz üzere kocası (yedi senelik bir evlilik sonrası) kendisini aldatmış ve Belkıs’da kendi hayatına devam etmek yerine kocasından intikam almayı seçmiş…

Peki dedim intikam almak için ne yapacaksın, Belkıs şöyle cevap verdi ‘’gece gündüz onu arayacağım, mesajlar atacağım, işini basacağım, evine gideceğim’’ eee dedim peki sonra ‘’kadını taciz edeceğim’’ peki sonra ‘’bilmiyorum’’ dedi hayır dedim yani bunları yaptın sana ne faydası olacak ‘’hiç’’ dedi ‘’hiçbir faydası olmayacak ama onun da mutlu olmasına engel olmuş olacağım, onu huzursuz etmiş olacağım’’ bundan sonra hayatını böyle değerlendirmek istiyorsan bu senin seçimin dedim ama kendi hayatına da devam etmek her zaman bir seçenek biliyorsun dimi dedim…

‘’Biliyorum’’ dedi ‘’ama bu sefer de ondan intikam almak için başkasıyla olurmuşum (yani sen buldun bak bende birini buldum) gibime geliyor’’ dedi… Önce sakinleş dedim, merkezini kaybetmişsin ve bu çok doğal, ama merkezini bulmadan yapacağın her hareket seni sadece dibe çeker. Tekrar merkezini bulana kadar bekle … Ve dedim senden şunu düşünmeni istiyorum ‘’biz bu dünyaya gelişmeye ve öğrenmeye geldiysek sen bütün bunlardan ne öğrendin, önce bunun cevabını ver ve sonra harekete geç olur mu?’’

İlk yangını geçmiş gibi rahatladı ve telefonu kapattı, bu konuşmalardan daha çok yapacağımızı biliyordum ama neye odaklanması gerektiği konusunda ona bir fikir verebildiğimi de umuyordum…

O kapattı bu sefer 20 senelik evlilikten sonra kocasını boşamış Yonca telefon açtı. Kocasını boşamış olan o, kocasını bir daha görmek istemeyen o, ama kocası kendinden 20 yaş küçük bir sevgili bulup, evlenip bir de çocuk yapınca, deliler gibi koca aramaya başlayan yine o. Ne oldu dedim, ‘’benim son adam da işe yaramaz çıktı, onla de evlenemiyeceğim, şu şu şu özellikleri işime gelmedi’’ dedi. Son 5 sene içinde bu değiştirdiği yaklaşık yirminci adam olduğundan artık bu sözlerikanıksamıştım. Bak dedim eğer evlenmek istiyorsan evlen ama bunu sadece eski kocam evlendi aha bakın bende hala evlenebilirim demek için yapıyorsan yapma dedim.

O kapattı aynı problemden müzdarip Cemre aradı. Hikaye aynı. Kocayı boşamış, iki çocuğun velayeti onda, her şey yolunda gidiyordu. Ta ki eski koca evlenene kadar. Tanrım bu eski kocalar yeniden evlenince mi kıymete biniyor acaba. Ya Cemre dedim, sen bu adamı kapıya koymadın mı ‘’evet koydum, ama şimdi geri istiyorum’’, ee adam evli, ‘’ee bananae’’demez mi , belli oldu bugün kafayı yiyeceğim ben.

Arkasında Melissa aradı, ‘’bugün ne yaptım biliyor musun’’ dedi yoo dedim hayırdır. ‘’Hani dedi kocam beni aldatınca bütün apartman arkamdan konuşmuştu özellikle 21nolu dairedeki Semiha çok konuşmuştu ya’’, evet dedim ne olmuş, ‘’hah dedi Semiha’nın kocası onu geçenlerde dövmüş, şimdi de evden gitmiş, bende bütün mahalleye bunu anlatıp, ondan intikam alıyorum. İyi yapıyor muyum?’’ Haa dedim süper yapıyorsun? Nerden anladın. İyi bir şey yaptığını düşünsen zaten bana sormazdın Yalan mı deyip onla da telefonu kapattım.

Bütün bu hiçbir sonuca ulaşmayan konuşmalardan sonra kendime çeki düzen verip, öğlen yemeğinde ortaköyde Aylayla buluşmak üzere yola çıktım. Ayla bekar, uzun bir ilişkisi olmuş o kadar. Onla tatlı tatlı sohbet ederim zannediyorum ama nerdeee. Demesin mi, ‘’ben evleneceğim adama sırtımı dayamam, kendi paramı kendim kazanırım, beni de sadece geçici olarak aldatmasını umut ederim’’, (birine takılırsa fena ama onun dışında affedirim)ee dedim niye evlenicen o zaman, ‘’çocuk için’’ dedi. Çocuk için evlenilir mi bilemedim. Herkesin çocuğu olmak zorunda mı? Belki de tekamül yolunda herkesin çocuk sahibi olmasına gerek yoktur. Tamam tabi ki çok güzel bir şey de illa ki şart mı yani. Bir de çocuk için ödeyeceğin bedellere bak. Baştan aldatılmayı kabul ediyorsun.

Ya arkadaşlar ben galiba 2013’e giremedim. Girdim de bu giriş işime gelmedi. Herkes bir başka telden çalıyor. Televizyonda da ‘’İntikam’’ diye bir dizi başlıyormuş. Valla çok yerinde bir dizi başlatıyorlar bence. Hepimiz bir intikam peşinde yaşadığımıza göre bunun dizileştirilmesinden daha doğal ne olabilir ki. Eminim sevelim, sevilelim, herkesi affedelim diye bir dizi çekseler kimse seyretmeyecek.

Hani hep derler ya, bir duygunun bitmesi için; önce onun tüketilmesi gerek, belki bizde insanlık olarak bu intikam duygusunu böyle tüketip, tüketip, tüketip sonra günün birinde huzura kavuşabiliriz.Ve hayatın başkasından intikam almak için değil, olaylardan ders alıp, hayatımıza daha iyi bir şekilde devam etmek için olduğunu anlarız. Ne dersiniz?

Sağlıcakla,

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder