11 Mart 2013

YEŞİL MERCİMEKLİ BULGUR PİLAVI

 


Malzemeler:

1 su bardağı pilavlık bulgur

1 su bardağı yeşil mercimek

1 adet soğan ... ½ su bardağı sıvı yağ

2 silme çorba kaşığı domates salçası

1 tatlı kaşığı biber salçası

2 su bardağı kaynar su

Yeterince karabiber

Salçanız acı değilse pulbiber ilave edin 1.5 silme tatlı kaşığı tuz


Yapılışı: Mercimkleri ayıkladım yıkadım.Bir tencereye aldım üzerini dört-beş parmak geçecek su ile kaynamaya bıraktım.Mercimekler yumuşayıncaya kadar haşladm.Yaklaşık 20dk.Çok haşlanmayacak çünkü pilavla birliktede pişecek.Haşlanan mercimekleri süzgeçte süzülmeye bıraktım. Soğanı soydum yıkadım ve yemeklik doğradım. Sıvı yağı pişirme tenceresine aldım.Soğanları ilave ettim pembeleşinceye kadar orta hararetli ocakta ara sıra karıştırarak kavurdum. Kavrulan soğanın üzerine salçaları ekledim.Kokusu gidene kadar kavurdum.Üzerine tuz ve ilave edilecekse pulbiberi ekleyin karıştırın. Yıkayıp süzdürdüğüm bulgurları ekleim.Karıştırarak kavurdum. Süzgeçte süzülen mercimekleride ekledim karıştırdım.Üzerine kaynar suyu ekledim. Önce harlı ateşte fokurdama olduğunda kısık ateşte kapağı kapalı pişirdim. Üzerine 3 kat kağıt havlu yaydım.10-15dk.dinlendirdim.Ne kadar çok dinlendirirseni o kadar lezzetli oluyor.Hatta bir gün dinlendirmek lezzetine lezzet katıyor. Tahta kaşığın ucu ile havalandırarak ezmeden karıştırdım.Sıcak servis yaptım. Afiyet olsun, Servis Önerisi: Biber turşusu,ayran,cacık,çoban salata   ile çok lezzetli oluyor

meltem mutfakta

 

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder