25 Ekim 2010

doğal akvaryum azmakta tekne turu...

Gökova körfezi müthiş bir yer... Doğası, denizi sizi sarıp sarmalıyor. Özellikle azmakta tekne turu yapmadan burdan gidilmez. Tekneler on-on beş kişilik burada. Turun başlangıç noktasında yan yana dizilmişler. Sıra hangisindeyse ona biniveriyorum. Kaptan güleryüzlü bir yandan da çevreyi anlatmakla meşgul.

yolculuk başladı...

Tekne turları ortalama birbuçuk saat kadar sürüyor. Gezinti sırasında dikkat etmeniz gereken iki şey var. Birincisi etrafın manzarası, derenin aldığı kıvrımlar, tepeler. Önce onlara bir göz atalım.

seyir halinde etraf...







İkinci dikkat etmeniz gereken şey ise, suyun rengi ve sudaki yaşam. Suyun rengi yeşil. Ama parlak yeşil. Canlı yeşil. Nefesiniz kesiliyor bu renge bakarken. Ayrıca su o kadar temiz ki, suyun içindeki yaşamı, yosunları, balıkları her detayı görebiliyorsunuz. Ördekler, kazlarsa suyun içinde ve dışında mutlu mesut yaşıyorlar. Buyrun bakalım...

 ördekler...

suyun yeşili... 

suyun içinde hayat...


Bu gezinin ardından canınız karaya bile çıkmak istemiyor. Gezi çok kısaymış, bir daha yapsam keşki düşünceleriyle tekneden iniyorsunuz. Tekrar moral kazanmak ise çok kolay. Gezinin bittiği yerin elli metre ötesinde teknede balık yapıyorlar. Hemde enfes. Bir tane balık ekmek yedim, doydum ama tadı damağımda kaldı. Bari bunun ikincisini yiyivereyim diyorsunuz. İkinci balık ekmeği yerken neşe gene tavana vuruyor.

Buraları mutlaka görün derim.

Sağlıcakla,


2 yorum:

  1. HARİKA BİR SU VE SOĞUKLUK.HER ZAMAN BU SEFER DAHA AZ RAKILI GİRDİM ÜŞÜDÜM DİYE DÜŞÜNMÜŞÜMDÜR

    YanıtlaSil
  2. hahhaha...ne yazık ki o kadar soğuk suya giremem ...bakmakla yetindim...

    YanıtlaSil