15 Ekim 2010

Kız kumu...Denizin üzerinde yürümenin keyfi...

Bundan 3000 yıl önce (yazarken bile ürktüm...) O yöreye Bayassos denirmiş. Krallık sistemiyle yönetilirlermiş. Zengin ve verimli toprakların üzerinde olduklarından sık sık korsanların saldırısına uğrarlarmış. Bu saldırılardan birini ne yazık ki Baybassos kaybetmiş. Bunun üzerine kralın güzeller güzeli kızı korsanlardan kaçmak için bir plan yapmış. Geceleyin planını uygulamaya koyulmuş. Gece vakti eteğine kumlar doldurmuş. Eteğinden kumları döke döke karşı kıyıya ulaşmaya çalışmış. Fakat gece karanlığında yönünü kaybetmiş. Eteğindeki kumlar bitince de boğulmuş.Çok hüzünlü bir hikayenin de kahramanı olmuş.

Bu hikayenin yaşandığı yeri görmek istedim. Kız kumuna vardım. Günümüzde burası çay bahçelerinin, hediyelik eşya satan tezgahların, yöresel lokantaların olduğu  ve kız kumunda yürümeye meraklı insanların uğradı bir yere dönüşmüş.

Dışardan bakarak da fark edeceğiniz kızıl bir iz var denizin üzerinde...Durur muyum.Bende hemen kız kumunda yürümeye başladım. Uzun bir süre su dizinizin altına geliyor. Rahat rahat yürüyorsunuz. Fakat karşı kıyıya varmadan su aniden derinleşiyor. Ve karşı kıyıya yürüyerek varamıyorsunuz.

Yürüyüş yaparken kimisi hazırlıklı ...sadece mayo giymiş. Yarıya kadar yürüyor. Yarıdan sonra karşı kıyıya yüzüyor. O da bir yöntem. Ben yolu gidiş-geliş olarak kullanmayı tercih edenlerdenim. Yolunuz Marmaris civarına düşerse mutlaka uğramanızı tavsiye ederim. İşte birkeç resim...



Ellerini kaldıran tabi ki ben...




genel görünüm...

Kız kumuna uzaktan bakınca ip şeklindeki kırmızılığı daha net görmek mümkün. Buyrun bakalım...
                                        
Yelkenin hemen arkasında görebilirsiniz...


Bu da en uzaktan...

Bu arada çevrenin güzelliği, dağları, taşları, çam ağaçları da müthiş. Görülmeye değer bir yer diyorum.
 
Sağlıcakla,

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder