23 Eylül 2011

Affetme çalışmaları... Bölüm 2

 

Geçenlerde  kişisel gelişim seminerine gittim... Konuşmacı Joseph adında biriydi... kendi anlatacaklarını bitirdikten sonra sıra soru-cevap kısmına geldi... Herkes sırayla bir soru soruyordu... Sıra bana gelince 'karşımdaki insanı nasıl affedebilirim ' diye bir oru sordum... Bunun üzerine hepimize şu alıştırmayı yaptırdı... Sizlerle de paylaşmak istedim...

Önce bir sandalyeye oturun... Bir kaç kez nefes alıp verin, gözlerinizi kapatın ve gevşeyin... Şimdi affetmek istediğiniz kişiyi düşünün ve size öğrettiği şeyler için ona teşekkür edin... Arkasından ikinizi bağlayan uzun ve kalın bir ip olduğunu düşünün... Şimdi elinize koca bir makas alın... Ve kişiyle aranızda tuttuğunuz ipi yavaşça kesin... Bunu yaparken hem kendinizi hem karşınızdakini affettiğinizi söyleyin... Ve aslında her ikinizin de elinizden gelenin en iyisini yaptığınızı söyleyin... Ve kişiye tekrar teşekkür ederek onu uğurlayın...

Bir kaç kez daha derin nefis alın ve yavaşça gözlerinizi açın... Umarım kendinizi daha hafif hissetmeye başlamışsınızdır ...dedi Joseph...

Ve gerçekten de öyle hissettiğimi söyledim... Buyrun denemesi sizden...

Sağlıcakla,

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder