13 Eylül 2011

Sen yanlış bir seçim yaptığını düşündüğün zaman, bunun gerçekten de yanlış olduğunu nereden biliyorsun?



Hayatta artık yanlış diye bir şey olmadığını ve her şeyin bir sebebi olduğunu kabul et. Bu sebepler bazen bilinir, bazen bilinmez, ama her zaman seni ileriye taşırlar. Bazen bu olan şeylerin hiç de iyi bir sebebi yokmuş gibi görünebilir. Ama bundan emin olamazsın. 

Üzerinde mesafe katetmediğin bir yolun kendisini göremezsin. O yolu takip edemezsin. Bazen üzerinde gittiğin yolu bile göremeyebilirsin. “Neden bunlar oldu?”, “Neden bunların olmasına izin verdim?”, “Neden ağzımı açmadım?”, “Neden görmezden geldim?” şeklinde haykırışlarda bulunabilirsin. Veya, “Neden görmezden gelmedim?” diye de hayıflanabilirsin. Hatta bazen “Neden bu zorlu hayata doğduğunu” bile sorguluyor olabilirsin. 

Üzerinde mesafe katettiğimiz bir çok yol var. Gitmediğimiz de bir çok yol var. Sen yanlış bir seçim yaptığını düşündüğün zaman, bunun gerçekten de yanlış olduğunu nereden biliyorsun? Eğer hayatın bütününü birden görebilseydin, belki de başka şekilde düşünürdün. Kim bilir, belki şöyle derdin: “İyi ki yanlış olduğunu zannettiğim şeyi yapmışım. Bunun bana getirdiği iyiliği şimdi görebiliyorum. Bunu yapmış olmanın beni neden kurtardığını şimdi görebiliyorum. Şimdi, hata yaptığımı düşündüğüm yerde aslında doğru davrandığımı görebiliyorum. Zamanında yanlış görünmüş olsa bile, yaptığım seçimin doğru olduğunu şimdi görebiliyorum. 

Zamanında çok savurganlık yapıp parayı çar çur harcamış olabilirsin, ama bu bir hata değil. Evlenmiş, evlenmemiş, hatta istemeden evli kalmaya devam etmiş bile olabilirsin, ama bunlar da birer hata değil. Bunlar sadece senin seçtiğin seçeneklerdi. Şimdi her ne kadar garip ve anlamsız görünürlerse görünsünler, bunlar zamanında senin yaptığın seçimlerdi ve o zaman doğru görünüyorlardı. Yaşam şimdi sana bunun belki de o kadar doğru olmadığını gösteriyordur. Ama farketmez. Sen sadece yaşamının tek bir noktasına bakıyorsun. Bu küçük nokta sana hayatının bütününü gösteremez.

 Bu yaşam oyununu kaybettiğini düşünüyor olsan bile, aslında kazandın. Çünkü zaten hiç bir şekilde kaybedemezsin. Yaptığın seçimlerinin doğru olduğunu ve bu seçimlerin sana hizmet ettiğini, ileride de etmeye devam edeceğini düşün. Şimdi yapabileceğin bir seçim var, ve bunun ne olduğunu sana söylüyorum. Pişman olmayı ve daha sonra uzun zaman bu konuda hayıflanmayı seçebilirsin. Böyle bir seçeneğin var. Ama ben sana yine de, yaptığın seçimlerden dolayı kendini tebrik etmeni tavsiye ediyorum. Sen de bunu yapabilirsin. Seçeneklerden birini yapmaya karar verdiğinde, artık onu geri alamazsın, ve inan hayatını mutlak pişmanlık içinde yaşamanı hiç istemedim. İşte bu mantıksız bir seçim olurdu. Pişman olmayı seçebilir, ve bu seçiminden dolayı yine pişman olabilirsin. Bir nevi kısırdöngü… Ya da, ilerlemeyi ve bütün pişmanlıklarını geride bırakmayı seçebilirsin. Pişmanlıkların sana hizmet etmiyorlar. Onlar seni hırpalıyorlar. Senin yaşam enerjini çalıyorlar. 

Şimdi başını dik tut ve rüzgarın hayatına esmesine izin ver. Esen rüzgarı yüzünde hisset. Sen şimdisin. Sen şimdisin ve kendi önderliğinde yol alıyorsun. Şimdiye kadar hesabını tuttuğun puanın çok daha ilerisindesin. Zamanında yaptığın seçimler artık birer seçim meselesi değil. Onlar zamanında yapıldı ve bitti. Artık onları rahat bırak. Ve artık kendini suçlamaktan vazgeç. 

Çünkü sen zaten harikasın. Sen müthişsin.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder