28 Kasım 2011

Ürkek Çocuk... 2011 Fotoiz en iyiler albümüne girmeye hak kazanan fotoğrafım... Öyküsü ile birlikte... Buyrun efem... Günün fotosu... 03/12/2012

ÇOCUĞUN ÜRKEKLİĞİ

Şubat ayında (2011)  Tayland’ı gezme şansım oldu. Bu fotoğraf ülkenin kuzeyinde Chang Mai kentine yakın meşhur uzun boyunlular kabilesinde çekildi. Kabilenin tek geçim kaynağı turistler. Kabilenin topraklarına girerken adam başı 10 TL gibi bir para ödüyorsunuz. Kabile kadınlarının yaptığı şallardan, takılardan, şapkalardan, yüzüklerden alırsanız yöre halkını ayrıca sevindirmiş oluyorsunuz.

Her evin önüde bir tezgah kurulmuş. Bu evin önünde de şallar rengarenk asılmış. Evin en küçük kızı biraz çekingen. Kendi güvenli alanından çıkmak istemiyor fakat merağına da yenik düşmüş olmalı ki şalların arasından bakmayı da ihmal etmiyor. O kadar ürkek bakıyor ki içime işliyor. Yanımda getirdiğim çikolata ile yüzünü güldürmek için çok uğraşmam gerekiyor. Bu fotoğrafta o ürkeklik duygusunu yansıtmak istedim.

3 yorum:

  1. Sanki daha önce de görmüşüm hissine kapıldım bu fotoğrafı.
    :)

    YanıtlaSil
  2. bloğa ilk defa koydum diye hatırlıyorum... görmemiş olman lazım... çünkü bu orijinal bana ait bir çekim...

    YanıtlaSil
  3. "Görmüşüm hissine kapıldım" Derken, dünya gözünü değil de gönül gözünü kastetmiştim elbette... Ve elbette bu çekim sana ait. Biliyorum...
    Önceden de belirttiğim gibi; Uluslararası yarışma ve kataloglara girecek güzellikteki bir fotoğraf... Çok anlamlı bir anın kaydı...
    Tebrik ediyorum Anette.
    Saygım ve sevgimle...

    YanıtlaSil