30 Kasım 2011

Zeytinyağlı Kereviz (Portakallı)...

700 gr. Kereviz (1Ad. İri boy )

  •                    2 adet havuç

  •                    1 adet iri kuru soğan

  •                    1 çay bardağı bardağı zeytinyağı

  •                   1 adet büyük patetes

  •                    1 tatlı kaşığı şeker

  •                    1 yemek kaşığı un

  •                    ½ limon suyu

  •                    2 su bardağı portakal suyu

  •                    1 çay kaşığı tuz

  •                    Bir tutam maydanoz yaprağı

  • 2 yemek kaşığı bezelye (arzu edilirse)


  •    Hazırlanışı : Kerevizin kararmaması için ayıklar ayıklamaz unlu portakal ve limon suyuna  atın ve pişirmeden hemen önce süzün bu suyunu sonra tekrar kullanacağız, bu sayede fotoğraftaki gibi beyaz olacaktır


  • Yapılışı



    1. Kerevizleri ayıklayın ve küp küp doğrayın, pişirme işlemine geçene kadar belirttiğim gibi unlu portakal suyunda  bekletin. Pateteslerin kabuklarını soyduktan sonra kerevizler gibi doğrayın. Soğanı yemeklik doğrayın ve tencereye alın, zeytinyağı ve tuz ilave ederek pembeleşene kadar kavurun. Havuçları soyun ve enine halka halka doğrayın. Pembeleşen soğana havuçları ilave edin ve 1-2 dakika kavurun.
      Daha sonra kereviz ve patatesleri ilave edin. 1-2 kez karıştırın ve 2 su bardağı portakal suyu ile yarım limon suyunu ve  şeker  ilave edin. Arzu edenler yemeğin içine 2 yemek kaşığı bezelye de ilave edebilirler .
      Yüksek ateşte 1 taşım kaynatın ve ocağı en kısığa alarak kerevizler yumuşayana kadar pişirin. pişerken takip edin gerekirse su ilave edin , çok da sulu olmasın.Pişme süresi 30 - 40 dakika .Piştikten sonra 1 gece dolapta bekletirseniz lezzeti dahada güzel olacaktır. Soğuk olarak servis yapmanızı öneririm. Servis esnasında maydanoz yaprakları ile süsleyebilirsiniz. Afiyet olsun



2 yorum:

  1. Nefis bir tarif. Ben de portakallı kereviz yapıyorum ama biraz değişik bir versiyonu. Arzu eden olursa, değişik oluyor deneyebilir. Malzemem daha az. Havuç, patates, bezelye limon koymuyorum. Fakat toz şeker bol ve soğan 2 adet, orta boy 3 kereviz. Ve kerevizleri alırken, bol yeşil sapları, yaprakları olanı seçiyorum. Çünkü, taze ve körpe kereviz saplarını yapraklarıyla yarım santim boyunda doğruyorum. Önce soğan ve zeytinyağı 2 dakika kavurup, içine 2 çorba kaşığı toz şeker koyup karamelize ediyorum. göz kararı ve damak tadınıza göre kavurup, içine kereviz sapları yaprakları ile atılır. İstenirse 1 kaşık toz şeker daha ilave edilebilir ve kavrulur. (ben koyuyorum) En son kerevizler şöyle bir yalancıktan , yağda çevrilir ve üzerine sıktığımız 2 portakalın suyu ilave edilir. Genelde üzerine su eklememe gerek kalmıyor. kısık ateşte ve dolapta soğutularak yenilirse daha hoş oluyor. Afiyet !
    Tülay

    YanıtlaSil
  2. hoş bi tarife benziyor... özellikle kerevizin yapraklarının yemeğe dahil edilmesi hoşuma gitti... en yakın zamanda deneyeceğim... tarifi paylaştığınız için teşekkürler, sağlıcakla

    YanıtlaSil