15 Aralık 2011

Ruhun Yasaları...

1.  Denge Yasası: Orta yolu bulmak

Dünya tozundan yapıldığın için alçakgönüllü ol, yıldız tozundan yapıldığın için asil ol. (Sırp atasözü)

2.  Seçimler Yasası: Gücümüze yeniden sahip çıkmak

Açık yürekle açık yolda ilerliyorum.

Sağlıklı, özgür önümde uzanan dünyada,

Uzun kahverengi yol, benim seçtiğim yol (Walt Whitman)

3.  Süreç Yasası: Hayatı adım adım yaşamak

Yükseklere merdivenlerle ulaşırız. (Francis Bacon)

4.  Şimdi Yasası: Anda yaşamak

Sonsuza dek mutlu yaşamak ancak an be an mümkündür. (Margaret Bonnano)

5.  Şefkat Yasası: İnsanlığımızın uyanışı

Açı doyurduğumda, hakareti affettiğimde, düşmanımı sevdiğimde… Bunlar güzel erdemler. Fakat ya dilencilerin en fakirinin, suçluların en gaddarının da kendi içimde olduğunu fark edersem. Ya şefkatime en muhtaç kişinin sevilmeye en muhtaç düşmanımın kendim olduğunu fark edersem. O zaman ne olacak?  (C.G. Jung)

6.  Güven Yasası: Ruha güvenmek

Güven, ruhun olabildiğinden daha ötesini görebilmesi için meydan okur. (William Clarke)

7.  Beklenti Yasası: Realitemizi genişletmek

Yaşamımız yaşadıklarımızla değil, beklentilerimizle şekillenir. (G. Bernard Show)

8.  Onur Yasası: Gerçek doğrularımızı yaşamakKazanmayı değil, gerçeği seçiyorum. Başarıyı değil, ışığın doğrultusunda yaşamayı seçiyorum. (Abraham Lincoln)

9.  Eylem Yasası: Yaşamı uygulamak

Okyanusu suya bakarak aşamazsınız. (Rabindranath Tagore)

10.Değişim Yasası: Doğanın müziğiyle dans etmek

Her kışın yüreğinde titreyen bir bahar vardır.

Her gecenin peçensin altında tebessümle bekleyen bir şafak vardır. (Halil Gibran)

11.Teslimiyet Yasası: Yüksek iradeyi kucaklamak

Kimi sıkı sıkıya tutunmanın kişiyi güçlü kıldığını düşünür. Kimi de gereğinde bırakabilmenin. (Sylvia Robinson)

12.Bütünlük Yasası: Bağlantımızı hatırlamak

Yıldızların yasalarından kendini ayırma,

İç dünyan, daha derin gökyüzü değil de ne?

Uçan kuşlar da eve dönüş rüzgarları da orada.

(R. Maria Rilke)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder