26 Ocak 2012

10 Günlük Zihinsel Çalışma Yöntemi...

10 gün boyunca olumsuz düşünmeyi barındırmamaktır

1) Önümüzdeki on gün boyunca verimsiz ,herhangi bir düşüncenin hissin ,sorurun, kelimenin, benzetmenin aklınıza takılmasına kesinlikle izin vermeyiniz.

 2) Kendinizi olumsuza odaklanırken yakalarsanız daha iyi bir yer edinebilmek için derhal kendi kendinize sorular sorun ( problem çözme soruları 7.md)

3) Sabah uyandığınızda kendinizi güçlendirici ...“sabah sorularını “ sorun.(7.mad). Gece uyumadan kendinize güçlendirici “Akşam sorularını “sorun . Bu sürekli olarak kendinizi iyi hissetmenizi sağlayacaktır.

4) Birbirini izleyen on gün içinde bütünüyle çözümlere odaklanın , sorunlara değil.

5) Verimsiz düşünce, soru veya hisse kapılırsanız; kendinizi yemeyin Onu derhal değiştirin. Bunlardan herhangi birisini beş dakikadan fazla barındırırsanız ertesi sabah on günlük sürece yeniden başlanmalı.


AMAÇ; . Bu Yöntemin Yararları

1) Size geriye götürecek zihinsel alışkanlıkların tümünü görmenizi sağlayacaktır.

2) Beyninizin güçlü ve yararlı alternatifleri aramasını sağlayacaktır.

3) Yaşamınızı tersine çevirebileceğinizi gördükçe,size korkunç bir güven verecek.

4) Her gün daha fazla büyümenize ve yaşamdan zevk almanıza yardımcı olacak;yeni alışkanlıklar,yeni standartlar ve beklentiler oluşu


PROBLEM ÇÖZME SORULARI

1- Bu problemin güzel yanı değildir?

 2- Henüz mükemmel olmayan şey nedir?

3- İstediğim şekilde olması için daha neler yapmak istiyorum?

 4- İstediğim şekilde olması için artık ne yapmak istemiyorum?

 5- İstediğim şekilde olması için yaptıklarımdan nasıl zevk alırım?


GÜÇLENDİRİCİ AKŞAM SORULURI

1- Bugün ne verdim, bu gün ne şekilde bir verici idim?

 2- Bugün ne öğrendim?

3- Yaşam kalitemi nasıl artırdım ya da bugünkü yatırımımı gelecek için nasıl kullanabilirim?

GÜÇLENDİRİCİ SABAH SORULARI

 1- Şu anda hayatımda beni mutlu kılan nedir? Beni mutlu eden şeyden ne haber? Nasıl hissettiriyor?

2- Şu anda hayatımda beni heyecanlandıran nedir? Beni heyecanlandıran şeyden ne haber? Nasıl hissettiriyor?

3- Şu anda hayatımda beni gururlandıran nadir? Beni gururlandıran şeyden ne haber? Nasıl hissettiriyor?

4- Şu anda hayatımda beni minnettar kılan nedir? Beni minnettar eden şeyden ne haber? Nasıl hissettiriyor?

5- Şu anda hayatımda en çok hoşuma giden şey nedir? Beni hoşlandıran şeyden ne haber? Nasıl hissettiriyor?

6- Şu anda adanmışlığımı sağlayan nedir? Adanmışlığı sağlayan şeyden ne haber? Nasıl hissettiriyor?

7- Kimi seviyorum? Kim beni seviyor? Sevdiren şeyden ne haber? Nasıl hissettiriyor? Bu sorular can kurtaranımdır. Onlar odağımı ve yaşamımı değiştirmede bana yardımcı olacaktır. Sürekli olarak istedikleriniz ve sorunlar üzerinde değil, çözümler üzerinde yoğunlaşmanız gerekir!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder