7 Ocak 2012

'Uyumak iyidir. Kimse zorla uyandırılmamalı aksi taktirde gördüklerine tahammül edemez. Herkes zamanı geldiğinde, dinlendirici bir uykudan uyanır gibi uyanmalı. Uyanıp aydınlanmak için herkesin zamanı var. Uyumak güzeldir!"

Çinli qigong ustalarına çok benzeyen ama onlardan çok daha güçlü olan bir Hindu rahibin Agni'yi harekete geçirmek için verdiği çalışmayı yapıyoruz. Usta civardaki bir dağda yaşıyor. Biz ise pirinç tarlalarının kenarındaki bir evdeyiz. Dışarıda tropikal bir fırtına var. Yağmur adeta her yerden yağıyor gibi. Sıcak ve nem bir arada, yapış yapış bir ortam yaratıyor. 5 mangalda kor halde kömür var. Mangalların üzerine eğilmiş yaklasık bir saattir belli bir nefes egzersizi yapıyoruz. Her birimizin ayaklarının dibinde ter gölleri oluşmuş durumda. Beden ısımız 40 derecenin üzerinde olmalı. Yakındaki bir Hindu tapınağındaki ayinin sesleri yağmurun sesine karışıp hipnotik bir ortam oluşturuyor. Davullar son derece ritmik bir şekilde çalıyor.
Bir saat sonra çalışmayı tamamlıyor ve kan dolaşımını hızlandırması için bir tür turptan yapılan acı ve sıcak bir sıvıyı içiyoruz. Yorgun ama keyifliyiz.
1., 2. ve 3. jhanaları geliştirip ilk aydınlanmasını yaşayarak bir Akışa Giren olmuş ve şimdilerde 4. Jhana'yı geliştirmeye çalışan bir arkadaşım 4 sene önce ustasının kendisine yaptıklarını anlatıyor:
"usta sabahın saat ikisinde ya da üçünde gelip bazen tekmeleyerek, bazense sopa ile vurarak beni uyandırıyor ve ardından soruyordu: uyanmak istiyor musun? Ben de hayır biraz daha uyumak istiyorum, henüz dinlenemedim diyordum. Bir kaç gün sonra gene bir sabah gelip aynı acımasızlıkla beni uyandırıyor ve soruyordu: uyanmak istiyor musun? Ben de hayır diyordum. Ustanın bu uyandırmaları bir süre devam etti ve sonra bir sabah gene beni uyandırıp aynı soruyu sorduğunda ve ben de ona aynı yanıtı verdiğimde, 'Kimseyi uyandırmaya çalışma,' dedi. 'Uyumak iyidir. Kimse zorla uyandırılmamalı aksi taktirde gördüklerine tahammül edemez. Herkes zamanı geldiğinde, dinlendirici bir uykudan uyanır gibi uyanmalı. Uyanıp aydınlanmak için herkesin zamanı var. Uyumak güzeldir!"

Cem Şen

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder