8 Eylül 2012

BİR KONUYA TAKILIP KALDIĞIMIZDA, NASIL İLERLEYEBİLİRİZ? YOLLARI NELERDİR?


Bir insana, bir konuya, bir olaya, bir duruma takılıp kalıyoruz. Bazen geçmişte..o işe girmeseydim, keşke evlenmeseydim vb. Bazen şimdide... iş arkadaşımıza ya da eşimize üzerinde hiç düşünmeden hayır deyiveriyoruz. Bazen gelecekte..."Kesin işten atılacağım"diye en kötüsünü tahmin ediyoruz, korkuyoruz. Bunlardan nasıl kurtulacağız?


4.TAKILIP KALDIĞINIZDA, NELERİN SİZİN KONTROLÜNÜZDE, NELERİN DEĞİL OLDUĞUNU LİSTELEYİN. Diyelim "İşte terfi edememekten endişeleniyorum" diye bir düşünceye takılıp kaldınız. E uykunuzda kaçtı. Alın elinize kağıdı, kalemi ve başlayın yazmaya: Benim Kontrolümde: "İşte en iyisini yapabilirim." "Güvenilir ve çalışkan olmaya devam edeceğim." "Patronumun terfi etmeyi istediğimi bilmesini sağlayacağım." Elimden birşey gelmez: "Patron yerine karar veremem." "Terfi etmemi sağlayamam. Endişelenmek hiçbir işe yaramayacak. Beni meşgul etmek ve üzmekten başka."

5.TAKILIP KALDIĞINIZDA BİRİLERİYLE KONUŞUN Yeni kapılar açabilirsiniz, kendi kendinizi dinleyince. Ya da onlar size birşeyler önerebilir. Tabi konuştuğunuz kimseyi titizlikle seçin:)

6.HEP KARŞI ÇIKAN BİR İNSANLA KARŞI KARŞIYAYSANIZ, KARŞI ÇIKMASINA AŞIRI TEPKİ VERMEYİN Bir konuda karşınızdaki insan takılıp kaldıysa, hayır deyip duruyorsa, tuvalete gitmek istediğinizi söyleyin ve 5 dakika kaybolun. Karşınızdaki ergen çocuğunuzsa, kısaca ne söylemek istiyorsanız söyleyin ve başka konuya geçin. Umarız bu teknikler faydalı olmuştur, sorunuz olursa memnuniyetle bekliyoruz.Devamını Gör

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder