16 Eylül 2012

Bıktım Artık Şu “HADİ EVLEN” Baskısından…

Hafta sonu Ayşe Arman’ın evlilik üzerine yaptığı röportajı okudum. Ve toplumun kadınlara yaptığı evlen baskısının (anneden, babadan, kardeşten, arkadaştan, temizlikçiden, tatilde tanıştığın teyzeden, dolmuş şoföründen…) kadınların ne hallere düşürdüğünü gördüm. Yani kadınlar o kadar manyak bir hale sokulmuş ki iş erkeğe “hamileyim” yalanını söyleyecek boyuta ulaşmış.

İnanın bana bu yalana başvuran kadınlara kızamıyorum bile çünkü nedense evlenmeyen kadın başarısız,  değersiz, bozuk mal olarak algılanıyor. “Vah zavallı her halde bir kusuru var ki kendini alacak adam bulamadı” diye konuşuluyor arkasından. Her ortamda kendisine ayarlanmaya çalışılan damat adaylarından bahsetmiyorum bile. Bir de kadın evlenmeyince kız kurusu denilerek aşağılanıyor, erkek evlenmeyince müzmin bekar denilerek yüceltiliyor. Kadınlar arasında da “onu ben ehlileştiricem bak görürsün” gibi bir yarış başlıyor…

Bir de “kadın evlendi kendini kurtardı” sözünü hiç anlayamıyorum. Erkek evlenerek kadının namusunu mu temizliyor? Yani kadın evlenmeden önce namussuz mu oluyor? Ya da kendisine bakamayacak kadar aciz mi? Erkekle evlenme sebebi para mı yani? Çünkü evlenince erkeğin yan gelip yattığı, kadının deli gibi çalıştığı veya kadının ailesinden paraca destek alındığı nice evlilikler biliyorum. Gerçi kadın evli yuvası var ya adamın her türlü eksikliği görmezden gelinebilir tabi…

Ne yazık ki evlenmiş kadınlar da bir acayipleşmeye başlıyorlar…  Giyimi, kuşamı, makyajı birden bire değişiyor “ben statü atladım artık bana hiç kimse dokunamaz” havalarına giriyorlar. Artık toplumsal gereği yerine getirmiş ve baskıdan kurtulmuş olmanın rahatlığıyla bekar arkadaşlarına “hah işte ben evlenmeyi becerdim sen beceremedin” nanik hareketi yapıyorlar. Sanki o kadar yıl onlar da aynı baskıdan muzdarip değillermiş gibi evlenince taktığı alyansı göz çıkaracak kadar gözler önüne seriyorlar. En gıcık olduğum hareket ise ya kocamı baştan çıkarırsa düşüncesiyle “artık görüşmeyelim” diyenler. Ya ben senin kocanı ne yapayım. Sen almışsın işte tepe tepe kullan hayrını gör dimi ama. Bak gene sinirlendim işte…

Tabi aslında evlensen de iş bitmiyor. “Ee çocuk nerde?” başlayacak, birincisini doğursan “ee hadi ikincisi nerde” diyecekler… Onu yapsan bir başka baskı daha mutlaka gelip seni bulacak. İşte bu çevreden gördüğüm sürekli baskı hali beni boğulacak hale getiriyor.

Burdan özellikle erkeklere söylemek istediğim bir çift sözüm var: “Ey erkekler, eğer evlenmemiş bir kadın görürseniz unutmayın bu onun tercihidir. Onun için boşu boşuna onun arkasından atıp tutmayın”…

Sağlıcakla ,

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder