26 Kasım 2012

Diğerlerine verdiğiniz tüm öğütlerin sonunda, gideceği tek bir yer vardır; SİZ...

Fotoğraf: Aynada gördüğunüz her şey hoşunuza gitmeyebilir, fakat aynaya bakıp kendinizle ilgili her şeyi kabul edene kadar, istediğiniz hiçbir değişikliği gerçekleştiremezsiniz...  Eğer birine bakıp“O öfkeli ve ben bundan hoşlanmıyorum” derseniz, bunun nedeni, kendi öfkenizden hoşlanmamanız olabilir mi? Eğer birine bakıp, “Korkak, keşke yapabilse” diyorsanız, bu, sizin başka şeyden korkmanızdan, ya da bir şeyi “Keşke yapsaydım” demenizden kaynaklanıyor olabilir mi?... Diğer insanları suçlamanın bize faydası yoktur... Başka insanların eylemleri ve bizim bu eylemlerle ilgili yargılarımız vardır... Eğer dosdoğru yargıya bakabilirsek, kendimizle ilgili benzer yargılara ulaşırız... Diğerleri hakkındaki acımasız eleştirileriniz, kendiniz hakkında kabul etmeniz gerekenlerdir. Bunu yapabilir misiniz? Diğerlerine verdiğiniz tüm öğütlerin sonunda, gideceği tek bir yer vardır; SİZ...  (Peter MC.Williams)***




Aynada gördüğunüz her şey hoşunuza gitmeyebilir, fakat aynaya bakıp kendinizle ilgili her şeyi kabul edene kadar, istediğiniz hiçbir değişikliği gerçekleştiremezsiniz...   Eğer birine bakıp“O öfkeli ve ben bundan hoşlanmıyorum” derseniz, bunun nedeni, kendi öfkenizden hoşlanmamanız olabilir mi?   Eğer birine bakıp, “Korkak, keşke yapabilse” diyorsanız, bu, sizin başka şeyden korkmanızdan, ya da bir şeyi “Keşke yapsaydım” demenizden kaynaklanıyor olabilir mi?...


Diğer insanları suçlamanın bize faydası yoktur...   Başka insanların eylemleri ve bizim bu eylemlerle ilgili yargılarımız vardır...   Eğer dosdoğru yargıya bakabilirsek, kendimizle ilgili benzer yargılara ulaşırız...   Diğerleri hakkındaki acımasız eleştirileriniz, kendiniz hakkında kabul etmeniz gerekenlerdir.   Bunu yapabilir misiniz?   Diğerlerine verdiğiniz tüm öğütlerin sonunda, gideceği tek bir yer vardır; SİZ...


(Peter MC.Williams) ***

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder