20 Mart 2013

AYNA ÇALIŞMASI ÖRNEĞİ



BABANI TARİF ET

Babanızı tarif ederek onun olumsuz bulduğunuz özelliklerini yazın. Neler yazdınız?

“Baskıcı, bencil, sorumsuz, despot, sevgisiz, keyfine düşkün, bağımlı, çocuk gibi, düşüncesiz.”

Yazdığınız her bir özelliği düşünün. Kendinize soracağınız sorularla öncelikle babanızı neden baskıcı olarak nitelendirdiğinizi tespit etmeye çalışın.

1. soru: Babam bana ne yapıyor ki ona baskıcı diyorum?

“Geç yatma, ışıkları kapat, telefonda saatlerce konuşma” diyor.

2. soru: Böyle yaparak bana ne yapmış oluyor?

Baskı kuruyor.

3. soru: Peki, ben nerelerde, kimlere baskı yapıyorum?

Eğer, “Ben şu anda kimseye baskı yapmıyorum” diyorsanız, o halde hemen geçmişinize bakın. Zaten içinizden bir ses, “Evet, erkek/kız arkadaşıma baskı yapmıştım” diye cevap veriyor.

4. soru: Erkek/kız arkadaşıma nasıl baskı yapıyordum?

“Benden habersiz sokağa çıkma, öğlene kadar mutlaka bana telefon et ya da mesaj at, kızlara/erkeklere bakma, zaten dün gözünü o kadından/erkekten ayıramadın.”

O da size, “Hayır, nereden çıkarıyorsun bu saçma fikirleri” diyor. Siz de ona, “Yalan söylüyorsun, beni kandıramazsın” diyorsunuz. Adam/kadın bu durumda, ya bu baskıya pes edip boyun eğiyor ya da çekip gidiyor.

Çalışmanın devamı, sizi korkuları bulmaya götürecek. Yani içinizdeki hangi korku, erkek/kız arkadaşınızın sizi aldattığını söylüyor ya da onun yalancı olduğunu düşündürüyor? Siz de ona, farkında olmadan bu şekilde baskı yapıp duruyorsunuz? İşte bunu görmeniz için babanız size baskı yapıyor.

Aynalardaki mesajı bazen tarif ettiğiniz kişi üzerinden çözemezsiniz. Tıpkı bu örnekte olduğu gibi. Babanızın size yaptığı baskıyı, siz babanıza yapmıyordunuz ama erkek arkadaşınıza yapıyordunuz. Bunu kırk yıl düşünseniz aklınıza gelmezdi. Ama artık fark ettiğinizde, babanızla aranızdaki aynalardan biri çözülmüş oluyor.

Bu çalışmadan sonra baskıcı kişiliğinizi dönüştürebiliyorsanız ve artık kimseye baskı yapmıyorsanız, evren de size baskı kuran insanları göndermeyecek. Ama hâlâ birileri size baskı yapıyorsa ve siz bundan şikâyetçiyseniz, bilin ki bu huyunuz dönüşmedi. Artık yapmanız gereken, baskı kurduğunuz ve baskı gördüğünüz bütün sahneleri dönüştürmek olacak
canan yolaç


Sorularınız İçin: 0 212 260 39 40

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder