6 Mart 2013

BEŞ ANLAŞMA


 1. Sözlerini özenle seç

2. Kişisel algılama ...

3. Varsayımda bulunma

4. Elinden gelenin en iyisini yap

5. Kuşkulan ama dinlemesini bil. Dünyayı nasıl değiştireceksiniz? Cevabı kolay.


Kendi dünyanızı değiştirerek. Ben sizden dünyayı değiştirmek için yardım istediğimde, Dünya adlı gezegenden söz etmiyorum. Kafanızda var olan sanal dünyaya atıfta bulunuyorum. Değişim sizinle başlar. Önce kendi dünyanızı değiştirmediğiniz sürece, bana dünyayı değiştirmekte yardımcı olamazsınız.


Dünyayı, kendinizi severek, hayattan zevk alarak, kişisel dünyanızı bir cennet düşü haline getirerek değiştirebilirsiniz. Sizden yardım istiyorum çünkü kendi dünyanızı ancak siz değiştirebilirsiniz. Dünyanızı değiştirmeye karar verirseniz, bunun en kolay yolu, sağduyudan ibaret olan araçları kullanmaktır. Bu araçlar Beş Anlaşma’dır. Sözünüz özenle seçilmiş ise, hiçbir şeyi kişisel algılamıyorsanız, varsayımda bulunmuyorsanız, daima yapabileceğinizin en iyisini yapıyorsanız, dinlerken kuşkuyla dinliyorsanız, artık kafanızda hiç savaş olmayacak; barış olacaktır.


Beş Anlaşmayı uygularsanız, dünyanız düzelir ve mutluluğunuzu başkalarıyla paylaşmak istersiniz. Ama dünyayı değiştirmek, hikâyenizdeki yardımcı oyuncuları değiştirmek demek değildir. Dünyayı, sizin dünyanızı değiştirmek istiyorsanız, bunu yapmanın yolu hikâyenizdeki ana karakteri değiştirmektir. Ana karakteri değiştirirseniz, sihirliymişçesine, bütün yardımcı oyuncular da değişmeye başlar. " Ruiz -5 Anlaşma

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder