27 Aralık 2011

Şans yaratmak ve fırsatları değendirmek üzerine bir öykü...

Adamın biri çok şanssız,bahtsız  olduğundan yakınır dururmuş hikaye bu ya şans perisini bulup ona şansını değiştirmesi için ne yapması gerektiğini sormaya karar varmiş.Günlerce yürümüş bir ormana gelmiş bir kurta rastlamış.Kurt bakmış ki bir insanoğlu hızlı hızlı yürüyor,önünü kesmiş ''nereye böyle ''demiş .Adam cevaplamış''Hayatım boyunca hiç şansı yakalayamadım.Etrafımdakiler çok şanslıydı.Bende şans perisine bunu sormaya gidiyorum onu arıyorum'' Kurt demiş ki ''Madem öyle var git yoluna insanoğlu, ama o şans perisine rastlarsan benim için  sorarmısın  aç kalmamam için,şansımın dönmesi için ne yapmalıyım''. Tamam demiş adam yola tekrar koyulmuş.Çok yol gitmiş.

Bu sefer yoluna güzel bir kız çıkmış.''Nereye böyle acele gidiyorsunuz'' demiş.Adam kısaca maksatını anlatmış.Kız''Rica etsem benim için şans perisine sorarmısınız?Gencim,sağlıklıyım,zenginim,beni çok seven annem-babam var ama çok mutsuzum,mutlu olmam için ne yapmam lazım.''Tamam demiş adam yoluna devam etmiş.O kadar yorulmuş ki bir ağacın altında uyuya kalmış.Bir ses onu uyandırmış.''Ey insanoğlu bu nasıl yorgunluktur ki 2 gündür uyursun''Adam etrafına bakmış sesleneni bulamamış.''Benim altında uyuduğun ağacım ben'' demiş.Adam kısaca maksatını anlatmış.

Ağaç demiş ki''Ey insanoğlu senden bir iyilik istiyorum bu kadar görkemli bir ağaç olduğum halde,ne yaprağım ne de meyvem var.Sorarmısın periye neden böyleyim?Şansımı değiştirmem ve yapraklı meyveli ağaç olmam için ne yapmam lazım?''Tamam demiş adam tekrar aceleyle yola koyulmuş.Gece gündüz gitmiş yorgun uyuya kamış.Bir ses onu uyandırmış.''Kalk günlerdir beni arıyorsun''Adam  gözlerini açmış ''Nihayet'' demiş.Önce kendi sorusunu sormuş.''Şansımın dönmesi için ne yapayım?Artık şansımı dönder.''Sonra diğer soruları sormuş.Peri ''Senin şansın burada değil eve dönüşünde''  demiş.Sonra diğer sorulara cevap vermiş.

Adam aceleyle perinin yanından ayrılmış.Ağacın yanına gelmiş.Ağaç''Sordun mu ?''demiş ''Evet sordum senin köklerinin arasında bir sandık dolusu altın varmış eğer o ordan çıkarsa yeşerirmişsin.''Ağaç''Lütfen çıkar onu al senin olsun bana yeşil olamk yeter'' demiş.Adam''Hayır,benim şansım eve dönüşümde onunla oyalanamam başkasına çıkart '' demiş. Yoluna aceleyle devam etmiş.

Kız karşılamış ''Sordun mu?.Adam''Evet,senin mutlu olman için yaşına uygun,iyi bir insanla evlenmen lazım,mutluluğun yuva kurunca olacak''Kız ''Lütfen benimle evlen seni ilk gördüğümde de beğenmiştim.Seninle yuva kuralım ben çok iyi bir insanım sanıyorum sende öylesin''Adam ''Hayır demiş ben de seni çok beğendim ama önce şansımı döndürmem lazım.Eve dönüşümde şansım açılacak.Sonrasındabelki gelebilirim.'' Kız ne kadar ısrar etsede ''ben de seninle geleyim''Adam;''Hayır yolumdan etme beni'' demiş.

Derken kurt'a rastlamış olanları anlatmış.Kurt demiş ki''Beni sordun mu?Adam ''Evet ,ama seninkini anlamadım.Peri dedi ki o kurda söyle ayağına gelen fırsatları görmeyen salağı görmezse, daha çok aç gezer.'' Kurt ''Ben anladım ''demiş.Adamı bir çırpıda midesine indirmiş.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder