17 Ocak 2012

Önemli bir ortamda konuşacak olsam, endişeden sesim titriyor, nutkum tutuluyor, düşüncemi toparlayamıyorum... Ne yapayım mı diyorsunuz.???

-Önemli bir ortamda konuşacak olsam, endişeden sesim titriyor, nutkum tutuluyor, düşüncemi toparlayamıyorum, hayır diyemiyorum. Ne yapayım? --Şuuraltından seni engelleyen korkuyu keşfetmeye çalış. İçindeki çocuk, ‘fikrinle ve varlığınla ortaya çıkarsan zarar görmenden korkuyor. Vaktiyle korkutulmuşsun.  Eleştirilmekten mi, küçümsenmekten mi,  dostluğunu kaybetmekten mi, korkuyorsun? Neden konuşamadığını veya hayır diyemediğini anlamak için kendini keşfet.

-Evet, utanmaktan, ayıplanmaktan, alaya alınmaktan korktuğumu hissediyorum. Ama neden bu durumu değiştiremiyorum?

-Sorunun sebebini keşfederek değişimi başlattın. Yılların zihninde nasırlaştırdığı düşünce kalıpları bir çırpıda sökülmez.

Öyleyse değersizlik girdabından şöyle kurtul:

a) kendini rol yapmaksızın ve eksikliklerinle kabul et;

b) egonu  yerlere indir ki oklardan korumak zorunda kalmayasın;

c) değerini çevrenin takdirinde değil, kendi gözünde ara...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder