21 Aralık 2011

Herşey dışta düzgün ve cilalı... Altta ne güven var ne de rahatlık...




Bana aldanmayın, yüzüm bir maskedir. Sizi aldatmasın. Çıkarmaya korktuğum binlerce maskem var ve hiçbiri ben değilim… Olmadığımı göstermek ikinci doğam oldu.


“Kendinden emin biri” dersiniz, sanki benim için herşey güllük gülistanlık... Adım güven belirtir ve, oyunumun adı “Ağırbaşlılıktır”. İçimde ve dışımda denizler sakin, her şeyin kumandanı ben… Kimseye gereksinme duymayan ben… Fakat, inanmayın bana, lütfen...! Hiç yıpranmayan, her zaman saklayan o maske...!


. Altta, karışıklık, korku ve yalnızlık içinde bocalayan “Gerçek” ben...! Ama bu gerçeği savunuculukla saklarım. Kimsenin bilmesini istemem… Zayıf taraflarımı düşündükçe titrer ve sararırım…


 Ya başkaları görürse iç dünyamı! Gerçek ben ve yalnızlığımı! İşte, maskelerimi onun için takarım… Onun için, arkalarına saklanacak maskeler yaratırım… Onlar, gösterişte kullanabileceğim parlatılmış yüzlerim. Beni bakan gözlerden korur...


 Beni olduğum gibi kabul edecek, sevecek bakışları bulamazsam, gerçek ben solacak, kuruyacak ve ben bunu biliyorum. Beni kendi maskelerimden kurtaracak, kurduğum hapishaneden kaçıracak diktiğim engellerden aşıracak, beni seven, beni anlayan bakışlar olacak...


Bana, “Sen değerlisin” diyecek... “Maskesizken daha bir insansın”... “Daha yakın, daha bir dostsun” diyecek bir bakışa, beni gören bir çift göze muhtacım… Benim yanıma sokulman kolay olmayacaktır…! Uyarırım seni dost…! Uzun yıllar kendini yetersiz hissetmiş ben, sana kendini kolayca açamayacaktır…


Bütün gücümle tutunacağım maskelerime...! Ne kadar sokulursan yakınıma, o denli şiddetli geri iteceğim seni… Kim olduğumu merak ediyor musun? Hiç merak etme… Ben çevrendeki her erkek ve kadınım… Maske takan her insanım…


 Charles C. Finn




















1 yorum:

  1. Dışarı çıkarken bir maske taktım,
    Eve döndüm baktım maskem düşmüş.
    Ertesi gün bir maske taktım,
    Eve döndüm baktım maskem yüzümmüş.

    YanıtlaSil